Roskilde Fægteklub

Beskrivelse

Roskilde Fægteklub udbyder sabelfægtning til børn og voksne. Klubben har gennem 20 år været en af Danmarks eneste klubber, der har udbudt sabelfægtning. Roskilde Fægteklub har indgået et samarbejde med Dansk Fægteforbund, hvor klubben er Talentcenter for sabelfægtning i Danmark sammen med fægteklubberne i Taastrup og Slagelse. Roskilde Fægteklub har tilknyttet en universitetsuddannet fægtemester, der sikrer en høj kvalitet af den daglige træning.

Sabelfægtning har fokus på hurtighed, taktisk snilde og stor koncentration, hvilket har vist sig at hjælpe børn og unge på mange andre områder end i selve fægtningen. Sabelfægtning giver både de unge bedre fysik, men også en større koncentration i forbindelse med skolearbejdet.

• Bestyrelsesmedlem
    Julie Smith-Belton
  • Bookingansvarlig
    Jørgen Wulff Rasmussen