Togklubben 1:32

Beskrivelse

Vi er en flok togtosser, der har kastet vores kærlighed på modeltog i skala 1:32, også kaldet spor1 og Kongestørrelsen. Vi er organiseret som forening, hvor foreningens formål er, at blive et center for interesse og vidensdeling omkring modeltog i skala 1:32 og skabe et levende foreningsmiljø i rammerne af Roskilde Remise.

Foreningen har tre modulanlæg, som benyttes på udstillinger som Hobbymessen og Spor1messen flere gange om året (når der ikke er pandemi). Klubmøderne, der afholdes i klubhuset, byder på opbygning af fast anlæg, modulbygning, skinnelægning, el- og digitalstyring, samt udsmykning af modulerne.

De seneste år har vi bygget på et reprociment anlæg, som vi har udstillet flere gange. Dette anlæg er mere udfordrende end en oval, da kørsel i højere grad kræver opmærksomhed, men giver samtidigt større muligheder for at lege rigtig tog. Det sociale spiller en stor rolle i foreningen, så julefrokosten og sommerfesten er tilløbsstykker. I vintermånederne hygger vi med snak om tog.

Foreningsoplysninger

Skovbovej 43B

4000 Roskilde

CVR nr.: 43562983